top of page
logo_truhla.png

Náš velký dík patří všem učitelům, kteří byli ochotni během školního roku 2020/2021 vznikající koncept nových učebnic vyzkoušet ve svých třídách a poskytnout nám cennou zpětnou vazbu.

22
spokojených
učitelů
18
zapojených
škol
domek-cerveny.png
550
nadšených
žáků
nespočet 
podnětů
a nápadů
z praxe
strom-8.png
strom-7.png

Zapojené pilotní školy:

domek-cerveny.png
domek-cerveny.png
domek-cerveny.png
domek-cerveny.png
domek-cerveny.png
domek-cerveny.png
domek-cerveny.png
domek-cerveny.png
domek-cerveny.png
domek-cerveny.png
domek-cerveny.png
domek-cerveny.png
domek-cerveny.png
domek-cerveny.png
domek-cerveny.png

Mgr. Radek Ivanov

ZŠ Kunratice

Mgr. Štěpánka Tomanová

28. ZŠ Plzeň

Mgr. Lenka Pastorová

Klimkovice

Dis. Klára Benešová

ZŠ Senohraby

Mgr. Martina Koppová

ZŠ a MŠ Plavsko

Mgr. Pavel Hodál

ZŠ Brno
domek-cerveny.png

Mgr. Adéla Sterlyová

ZŠ Chrást

Mgr. Petra Jedličková

ZŠ Dolní Břežany

Mgr. Jaroslav Cinkl

ZŠ Erbenova

Mgr. Jitka Vítová
Mgr. Vendula Hrabětová

22. ZŠ Plzeň

Bc. Monika Fuxová

ZŠ Psáry

Mgr. Michal Bělovský

ZŠ Střílky
strom-8.png
strom-7.png

Mgr. Kateřina Kubrová

PaedDr. Iveta Stehlíková Bassyová

ZŠ Curie

Mgr. Jiří Švejda

ZŠ Trivium plus

Mgr. Magdaléna Barsová

ZŠ Velvary

Mgr. Martina Garamszegi

Mgr. Monika Lédlová

ZŠ Unhošť

Mgr. Andrea Klemencová

ZŠ Veronské náměstí

Mgr. Petra Francová

ZŠ Žižkov
domek-cerveny.png
reference_bublina1.png
uvozovky.png

Na nových učebnicích informatiky oceňuji hned několik věcí. Každá učebnice je koncipována jako příběh, který je svým obsahem blízký věkové kategorii dětí, jimž je určen. Díky tomu, že jednotlivé kapitoly (lekce) na sebe dějově navazují, jsou děti zvědavé, jak bude příběh pokračovat a na následující hodinu se těší. Nabízí se také přesah do ostatních předmětů, ve kterých jsou postavy a příběhy z učebnic velmi dobře využitelné. Dalším výrazným kladem učebnic je jejich grafické zpracování, které je podle mého názoru velmi povedené a dobře doplňuje text. Z vlastní zkušenosti s těmito učebnicemi mohu říct, že děti si vědomosti a dovednosti z informatiky osvojují jakoby mimochodem, zábavnou formou a zcela nenásilně.

       pilotující učitelka
       Mgr. Adéla Sterlyová
       ZŠ Chrást 

reference_bublina2.png
uvozovky.png

V letošním školním roce jsem měl možnost podílet se na pilotáži nových učebnic informatiky v 5. ročníku. Každý týden jsme pracovali na jedné z kapitol těchto učebnic. Nové učebnice jsou komplexní a zahrnují nové úpravy RVP. Žáci se tak mohli v první části učebnice zábavnou formou seznámit s kódováním, modelováním a strukturami. Každou kapitolou je provázel nějaký příběh a žáci plnili jednoduché i složitější úkoly podle svého vlastního tempa. Velice oblíbenými úkoly byly kódy, které si děti vytvářely i mimo výuku. Z pohledu učitele jsem velmi ocenil i úkoly „navíc“ určené pro rychlejší žáky, kteří se tak v hodinách nenudili. V druhé části učebnice se pak žáci seznámili se systémy, dozvěděli se, jak fungují počítače, jaké jsou možnosti jejich využití, jak funguje internet a jak se bezpečně chovat na sociálních sítích. Podle mé dosavadní zkušenosti bych tyto učebnice k výuce informatiky vřele doporučil.  

       pilotující učitel

       Mgr. Jiří Švejda 
       ZŠ a MŠ Trivium Plus, o. p. s., Dobřany 

Puffy_lišta.png
bottom of page